LinuxMarket

Czy tzw. programy lojalnościowe mogą być skuteczne?

Programy lojalnościowe już na dobre weszły w taktykę wielu polskich przedsiębiorstw, jakie dostrzegły korzyści płynące z ich realizacji.
Od wyboru docelowej grupy zależy, w jaki sposób wyglądała będzie akcja, bo programy B2B troszeczkę różnią się od siebie.

billboardy

Autor: genebrooks
Źródło: http://www.flickr.com
Na szczęście na rynku działają profesjonalne firmy, specjalizujące się w przygotowaniu oraz zarządzaniu programami lojalnościowymi. Ich erudycja i biegłość pozwalają stworzyć atrakcyjny projekt, który przyciągnie uczestników a także utrzyma ich aktywność na długi (może się przydać pomoc – komornik maciej rajczyk) czas. Lojalnościowe programy służyć mogą rozmaitym celom. Przeważnie wykorzystywane są między innymi do budowania pozycji rynkowej, uzyskiwania nowych i retencji obecnych klientów czy też utrzymania z nimi ciągłej komunikacji. Całość zależy od tego, na jakim etapie rozwoju jest organizacja i poszczególne wyroby, z jakimi barierami rynkowymi jednostka się spotyka czy też od poziomu konkurencyjności w konkretnej branży. Jednak aby projekt wsparcia sprzedaży spełniał swe zadanie, musi być interesujący, angażujący, lecz przede wszystkim dawać realną korzyść.
Podstawą przygotowań jest napomknięte wyznaczenie celu postępowania – najlepiej spójnego z taktyką firmy, ale także należyty dobór grupy docelowej, do której projekt będzie skierowany. Od tego właśnie zależy sposób jego komunikacji, wybór mechanizmu jak też dobór nagród. Jednakże czy możemy przygotować jeden program kierowany do tak zróżnicowanych odbiorców? Wszystko zależy od segmentu, w jakim funkcjonujemy.

Jednakże bez względu na to, czy program skierowany jest do partnerów biznesowych, czy też do konsumentów, jedno jest pewne, liczy się efekt końcowy, osiągnięcie konkretnych wskaźników bądź zwrotu z inwestycji.

About: admin