LinuxMarket

Regeneracja skrętnej belki – objawy usterki, regeneracja, koszta

Belka skrętna to podejście wykorzystywane głównie w czterokołowcach francuskich. Podatność belki na skręcanie w połączeniu z znakomicie zestrojonym zawieszeniem znacząco poprawia własności jezdne.
Co więcej płaska budowa belki umożliwia zabudowę głębokiego bagażnika, co podwyższa walory użytkowe wozów, jakie są w nią wyekwipowane.

Następną zaletą jest względnie prosta opcja jej demontażu.

Zainteresowały Cię wiadomości opublikowane w tym serwisie? Jeżeli tak, to kliknij tutaj i odkryj stronę, która również Cię się spodoba.

Niestety, przydaje się to zwłaszcza w związku z kluczową wadą belki skrętnej, którą jest jej trwałość. Prawidłowe użytkowanie belki wymaga cyklicznej wymiany łożysk igiełkowych. Jeżeli nie będziemy tego egzekwować, belka ulegnie uszkodzeniu jak też konieczna będzie jej regeneracja.

regeneracja belki

Autor: Cezary Borysiuk
Źródło: http://www.flickr.com
Regeneracja belki jest to proces, którego zadaniem będzie przywrócenie całkowitej sprawności, porównywalnej z fabrycznie nowiuteńkim elementem. Jednak ażeby tak było, regenerację warto powierzyć wyspecjalizowanemu serwisowi, który wykona to zgodnie ze sztuką. Proponowane są 2 możliwości regeneracji. Pierwsza z nich jest to wizyta autem w serwisie, natomiast druga – przesyłka rozmontowanej belki i jej naprawa albo wymiana na już zregenerowaną. Każda z tych alternatyw posiada swe wady a także plusy, jednakże jeśli zależy nam na pełnej kontroli reperacji, najlepiej udać się na miejsce samochodem po czym polecić serwisowi usługę. Przebieg regeneracji belki bezwzględnie powinien zacząć się od jej demontażu. Jeżeli jakiś warsztat proponuje nam regenerację na wozie, to lepiej poszukajmy drugiego warsztatu. Powinno się rozmontować poszczególne elementy, dokonać dogłębnej inspekcji po czym zdecydować, jakie części nadają się do wymiany. Dopiero wtenczas możemy ocenić, jaki będzie ostateczny koszt reperacji.

Oczywiście, podstawowym fragmentem do wymiany będą łożyska igiełkowe oraz uszczelnienia. Wadliwe łożyska przeważnie powodują uszkodzenie czopów, a w rezultacie samej belki.

About: admin