LinuxMarket

Kłopoty z odwołaniem lub opóźnieniem lotu niewpuszczeniem na pokład samolotu – prawa pasażera.

Względem wszystkich przedsiębiorstw transportowych linii tradycyjnych, niskokosztowych i czarterów obowiązują takie same reguły, bez względu na wartość biletu, kategorię podróży i klasę rezerwacyjną. Kiedy przelot zostanie anulowany, przewoźnik musi zapewnić pasażerom jedną z trzech propozycji do wyboru: zwrot pełnego kosztu biletu w okresie tygodnia lub zmianę planu lotu. Może to być zamienny lot w najwcześniejszym możliwym czasie albo podróż w innym terminie dogodnym dla pasażera. Ponadto, podróżującym należy się odszkodowanie w wysokości od 250 euro w przypadku podróży do 1500 km, przez 400 euro w przypadku podróży na odcinku 1500-3500 km, aż po 600 euro dla lotów dalszych.

samolot

Autor: Andrés Nieto Porras
Źródło: http://www.flickr.com

Bez względu na od powodu odwołania lotu linia lotnicza ma obowiązek zapewnić podróżnym bezpłatną pomoc w okresie, gdy pasażerowie oczekują w porcie lotniczym na alternatywny lot: wyżywienie oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania, lokum w hotelu i transport pomiędzy lotniskiem a siedzibą ulokowania. Darmowe dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki faksowe lub możliwość nadania dwóch maili (-> zobacz więcej na Obowiązki firm lotniczych w stosunku do pasażerów w przypadku spóźnienia lotu, polegają na przekazaniu wiadomości o przysługujących im prawach i procedurach w przypadku jeśli lot jest opóźniony o przynajmniej 2 godziny. Podróżni mają wówczas możliwość skorzystania z bezpłatnej pomocy, równoważnej jak w przypadku anulowania przelotu.

Gdy opóźnienie odlotu wynosi minimum 5 godzin, można zerwać umowę. Wówczas za spóźnienie odlotu rekompensata przysługuje w formie zwrotu pełnego kosztu biletu, w okresie siedmiu dni oraz za wszelakie etapy nieodbytej podróży, ale także za części już zrealizowane (mail). Zwłaszcza jeżeli opóźniony lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży.

Nie zastanawiaj się: przejdź do serwisu galeriaoswietlenia.pl, żeby otrzymać ciekawe fakty na przedstawiany w tekście zagadnienie. Czekamy na twoją opinię!

Pasażer ma także prawo do żądania zabezpieczenia powrotu do pierwszego miejsca wylotu w najwcześniej możliwym terminie. Kiedy podróżni przybędą do miejsca przeznaczenia, 3 godziny lub więcej, po pierwotnie przewidzianej przez linie lotnicze godzinie przylotu a spóźnienie samolotu jest konsekwencją pojawienia się nadzwyczajnych okoliczności, to wtedy za spóźnienie samolotu odszkodowanie nie należy się.

About: admin