

Bez względu na od powodu odwołania lotu linia lotnicza ma obowiązek zapewnić podróżnym bezpłatną pomoc w okresie, gdy pasażerowie oczekują w porcie lotniczym na alternatywny lot: wyżywienie oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania, lokum w hotelu i transport pomiędzy lotniskiem a siedzibą ulokowania. Darmowe dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki faksowe lub możliwość nadania dwóch maili (-> zobacz więcej na Obowiązki firm lotniczych w stosunku do pasażerów w przypadku spóźnienia lotu, polegają na przekazaniu wiadomości o przysługujących im prawach i procedurach w przypadku jeśli lot jest opóźniony o przynajmniej 2 godziny. Podróżni mają wówczas możliwość skorzystania z bezpłatnej pomocy, równoważnej jak w przypadku anulowania przelotu.
Gdy opóźnienie odlotu wynosi minimum 5 godzin, można zerwać umowę. Wówczas za spóźnienie odlotu rekompensata przysługuje w formie zwrotu pełnego kosztu biletu, w okresie siedmiu dni oraz za wszelakie etapy nieodbytej podróży, ale także za części już zrealizowane (mail). Zwłaszcza jeżeli opóźniony lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży.
Nie zastanawiaj się: przejdź do serwisu galeriaoswietlenia.pl, żeby otrzymać ciekawe fakty na przedstawiany w tekście zagadnienie. Czekamy na twoją opinię!
Pasażer ma także prawo do żądania zabezpieczenia powrotu do pierwszego miejsca wylotu w najwcześniej możliwym terminie. Kiedy podróżni przybędą do miejsca przeznaczenia, 3 godziny lub więcej, po pierwotnie przewidzianej przez linie lotnicze godzinie przylotu a spóźnienie samolotu jest konsekwencją pojawienia się nadzwyczajnych okoliczności, to wtedy za spóźnienie samolotu odszkodowanie nie należy się.