LinuxMarket

Właściwie nieskomplikowana czynność ale i tak wymiany kół pomiędzy okresem zimowym i letnim nie unikniemy

Teraz, gdy następują słoneczne dni, zbliża się czas na zmianę ogumienia zimowego, na opony letnie.

wymiana opon

Autor: iStock
Źródło: iStock

Aby nasza podróż autem nie zamieniła się w nieopanowaną „jazdę bokiem”, przed zmianą opon powinniśmy sprawdzić, czy w przechowywanych przez okres zimowy oponach, guma nie sparciała oraz czy głębokość bieżnika nie jest zbyt mała. Nawet najlepsze hamulce w trakcie podróżowania nie zdadzą egzaminu, jeśli ogumienie będzie zniszczone. Wymiana opon wygląda na czynność dość łatwą. Uproszczając sprawę do granic możliwości – trzeba podnieść auto, odkręcić śruby, zdjąć koło, założyć drugie, podokręcać i opuścić, a następnie wznowić te same czynności jeszcze trzy razy. Problem w tym, że to tylko przypuszczenie. Praktyka jest niestety bardziej skomplikowana.

Z uwagi na to za wymianą kół z własnej inicjatywy, stoją zasadniczo tylko powody ekonomiczne. Odwiedziny u wulkanizatora, z wyjątkiem kwestii ekonomicznej, jest efektywniejszym odruchem przy wymianie opon pomiędzy sezonami. Opony letnie skierowane są zasadniczo do kierowców podróżujących przeważnie po terenie zabudowanym, którą charakteryzuje umiarkowany model jazdy i relatywnie krótkie roczne przebiegi. Przy zamianie kół powinniśmy pamiętać o paru regułach. Zamiennik musi mieć co najmniej te same i nie niższe indeksy prędkości i nośności niż opona w oryginalnym rozmiarze. Powinniśmy, także zdefiniować poprawne ciśnienie eksploatacyjne. Dobierając ogumienie szersze od typowego musimy się upewnić, czy można je założyć na stare felgi (SportWheels.pl) aluminiowe bądź stalowe.

opony

Autor: Automobile Italia
Źródło: http://www.flickr.com

Coraz częściej kierowcy zamiast samych opon, decydują się na komplet sezonowych kół, a wtedy pojawia się następny problem. Jakie felgi wybrać? Klasyczne stalowe czy może lekkie i ładne aluminiowe. Spora liczba kierowców nadal przystaje do powstałego w latach 90-tych utartego poglądu, że felgi aluminiowe – sprawdź niskie ceny na felgi poznań sportwheels.pl – nie nadają się do jazdy zimą. To prawda, w uciążliwych warunkach drogowych szybciej możemy zdeformować felgę – ale każdą felgę. Ponadto niszczące działanie soli na naszych drogach, to jeden z motoryzacyjnych legend. Od parunastu lat, lakiery pokrywające felgi aluminiowe są bardzo odporne na warunki atmosferyczne. Możemy zatem powiedzieć, że felgi aluminiowe znoszą porę zimową lepiej niż stalowe – pod jednym zastrzeżeniem. Jeśli pragniemy mieć przez cały czas, ładne i błyszczące felgi aluminiowe, powinniśmy się o nie właściwie troszczyć.

About: admin