

Pionierem tego rodzaju rozwiązań w Polsce jest miasto Kraków, które utworzyło obszar o ograniczeniach w wystawianiu reklam.
Oczywiście, że w sieci znajdziesz pasjonujące tematy.Na omawiany temat również przeczytasz ciekawe informacje – sprawdź to I przejdź do witryny!
Obszar obejmuje przede wszystkim ścisłe centrum miasta, i ma powierzchnię ok 96 ha. Zostały tam głównie ustandaryzowane szyldy, kolorystyka i stylizacja nośników reklamowych. Nie wiszą tam aktualnie wielkie billboardy (billboardy Rzeszów – link) na całą elewację. Miasto odzyskało dawną tkankę miejską i specyfikę starówki.
Nad pokrewnym rozwiązaniem pracują też urzędnicy wrocławscy, którzy chcą, wzorem Krakowa, utworzyć w centrum miasta park kulturowy- wrocławski mógłby obejmować teren o obszarze ok 210 ha. Obok samych reklam, z terenu chronionego powinny zniknąć też tzw. „chodzące tablice”, przyczepy reklamowe stojące na chodnikach. Do użytku przedsiębiorcom będą w dyspozycji słupy reklamowe, czy inne nośniki.
Miasto niewątpliwie zyska na takim rozwiązaniu, bo odzyska dawny blask- promienieć nim będą urokliwe kamienice w zabytkowym obszarze. Reklamodawcy będą dalej wszakże mogli korzystać z oferty agencji reklamowych. Reklamy będą mogli rozwiesić na popularnym nośniku reklam, jakim jest billboard.
