LinuxMarket

Reklama w miastach- czy oszpeca miasto, czy powoduje, że miasto jest bardziej kolorowe?

W wielu miastach w kraju toczy się dzisiaj debata nad przyszłością obiektów reklamowych w centrach miast. Wiele placów głównych, staromiejskich założeń, starych kamienic czy zabytkowych zespołów zabudowań, w dołach których znajdują się sklepy, są dzisiaj nadmiernie zasłonięte reklamami. Reklamy są różnych gabarytów, wykonane w różnych stylach, często wręcz, pozbawione stylu, nieraz również i niechlujne. W ogóle wygląda to wszystko naprawdę źle, niszcząc architektoniczny widok pięknych, zabytkowych fragmentów miasta.

bilboard

Źródło: flickr.com

Pionierem tego rodzaju rozwiązań w Polsce jest miasto Kraków, które utworzyło obszar o ograniczeniach w wystawianiu reklam.

Oczywiście, że w sieci znajdziesz pasjonujące tematy.Na omawiany temat również przeczytasz ciekawe informacje – sprawdź to I przejdź do witryny!

Obszar obejmuje przede wszystkim ścisłe centrum miasta, i ma powierzchnię ok 96 ha. Zostały tam głównie ustandaryzowane szyldy, kolorystyka i stylizacja nośników reklamowych. Nie wiszą tam aktualnie wielkie billboardy (billboardy Rzeszów – link) na całą elewację. Miasto odzyskało dawną tkankę miejską i specyfikę starówki.

Nad pokrewnym rozwiązaniem pracują też urzędnicy wrocławscy, którzy chcą, wzorem Krakowa, utworzyć w centrum miasta park kulturowy- wrocławski mógłby obejmować teren o obszarze ok 210 ha. Obok samych reklam, z terenu chronionego powinny zniknąć też tzw. „chodzące tablice”, przyczepy reklamowe stojące na chodnikach. Do użytku przedsiębiorcom będą w dyspozycji słupy reklamowe, czy inne nośniki.

Miasto niewątpliwie zyska na takim rozwiązaniu, bo odzyska dawny blask- promienieć nim będą urokliwe kamienice w zabytkowym obszarze. Reklamodawcy będą dalej wszakże mogli korzystać z oferty agencji reklamowych. Reklamy będą mogli rozwiesić na popularnym nośniku reklam, jakim jest billboard.

W tym miejscu znajdziesz fascynujące informacje na omawiany wątek, więc jeżeli to zagadnienie jest dla Ciebie fascynujące, to kliknij odsyłacz do witryny (https://boskabijoux.pl/blog/).

bilboard

Źródło: flickr.com

Jest też druga strona medalu- sporo kamienic, dzięki wieszaniu na ich elewacjach reklam, zbiera pieniądze na remont. Zarządcy tego rodzaju domów będą musieli znaleźć pieniądze gdzie indziej. Zupełnie inaczej też wygląda sytuacja obiektów, których urok, by być subtelnym powiem, jest głęboko schowane. Zdarzają się bowiem takie budynki, które mimo wszystko korzystają dzięki przykryciu ich całej fasady reklamą- kolorowym zdjęciem skłaniającym nas do skuszenia się na nowy wyrób, zasmakowaniu luksusu, dopuszczeni do siebie pięknych przedmiotów itp- wszystkiego czym agencje reklamowe nas na co dzień karmią.

About: admin